Menu

Competitietips

Deel dit bericht

De padel- en tenniscompetities gaan weer van start! We helpen jou graag om zo goed mogelijk te preseteren tijdens de competities. Daarom geven we je graag een aantal competitietips mee!

TIP 1: RATING
Elke wedstrijd die je speelt, heeft effect op je rating. Bij winst stijgt je rating, bij verlies daalt je rating. Hierbij geldt een boven- en ondergrens, waardoor je niet ineens heel hard kan stijgen of dalen. Jouw rating wordt elke na een gespeeld competitieweekend geüpdatet in de KNLTB ClubApp.

TIP 2: ZORG VOOR EEN VOLLE SPORTTAS
Zorg voor een volle sporttas, zodat jij er de gehele dag goed tegen aan kunt! Zorg dat er de volgende zaken in ieder geval in jouw tas zitten:
– Voldoende rackets;
– Een volle bidon;
– Snelle hap, bijvoorbeeld een banaan, energiereep of een eierkoek;
– Twee handdoeken, 1 voor tijdens en 1 voor na de wedstrijd;
– Extra gripje
– Reserve t-shirt;
Zonnebril of pet;
– Schone sokken;
Badslippers voor na de game of het douchen.

TIP 3: VOORKOM BLESSURES

Hoe fitter je bent en hoe meer trainingsbelasting je gewend bent, hoe kleiner de kans op een blessure bij aanvang van de tenniscompetitie. Bouw dus je trainingsbelasting geleidelijk op en zorg voor een goede voorbereidingsperiode.

Een warming-up en coolingdown zijn dan ook essentiële onderdelen van jouw competitiedagen. Neem hier ook de tijd voor!

TIP 4: BORREL, MAAR MET MATE

Na een inspannende competitiedag is een gezellige borrel met het team en de tegenstanders natuurlijk erg gezellig. Maar om de volgende dag nog een dagje competitie te spelen, is het handig om het bij 1 drankje te houden.

Wanneer je lang en vaak op het terras blijft zitten, kan het op de lange termijn jouw herstel gaan verstoren. Het belemmert namelijk de opbouw van de spieren en remt de aanmaak van o.a. testosteron en verhoogt de hoeveelheid cortisol.

TIP 5: EET GOED VOOR, TIJDENS ÉN NA DE WEDSTRIJD

Eet tot drie uur voor je wedstrijd je laatste volledige maaltijd. Eet in het laatste kwartier nog een kleine snack of een kopje koffie. Zorg ervoor dat je tussen de wedstrijd wat eet om jouw spieren voldoende snelle energie geven. Zorg na de wedstrijd voor een maaltijd met voldoende eiwit én koolhydraten.

We wensen alle spelers veel plezier tijdens de competities!

Meer nieuws

Evenementen

Nieuwe data rollertoss

Er zijn nieuwe data bekend voor de rollertoss in 2024! Je kunt je nu inschrijven voor: 20 januari; 17 februari; 16 maart; 20 april; 25 mei; 22 juni; 20 juli;

Lees meer

Wij kunnen niet wachten
je te zien!